Have got

Dzień dobry!
Dzisiaj przychodzę do Was z materiałami, które stworzyłam do wprowadzenia czasownika ‘have got’.

W zestawie znajdziecie:

  • tabelkę z odmianą czasownika ‘have got’
  • kolorowe karty pracy z prostymi zadaniami
  • kółko i krzyżyk
  • Speaking Board ‘Have you got…?’


Jak grać w Tic-Tac-Toe?
\"\"

Zabawa opiera się na zasadach gry w kółko i krzyżyk. Dzielimy uczniów na pary/drużyny. Rozdajemy zalaminowane plansze do gry oraz markery suchościeralne.
Zadaniem ucznia jest ułożenie zdania z użyciem czasownika ‘have got’ (np. He has got a dog.) oraz narysowanie krzyżyka/kółka na danym polu.
Grę wygrywa ten z graczy (lub ta drużyna), któremu uda się stworzyć linię z 3 kółek/krzyżyków. Zamiast markera możemy użyć również kolorowych żetonów lub nakrętek.

Jak wykorzystać planszę ‘Have you got…?’
\"\"

  • Wyświetl planszę na tablicy. Zadaniem Uczniów jest zadawanie sobie pytań w oparciu o ilustracje przedstawione na planszy, np. Have you got a bike?.
    Dzięki planszy nie tylko przećwiczymy układanie pytań, ale również przypomnimy sobie nazwy zabawek.
  • Jeśli pracujesz w małej grupie możesz poprosić jednego z Uczniów o wcielenie się w rolę dziennikarza. Jego zadaniem jest przeprowadzenie wywiadu z kolegami/koleżankami z klasy. Zadaniem reszty osób z grupy jest zapamiętanie jak największej ilości informacji o rówieśnikach.

 

Mam nadzieję, że materiały przypadną Wam do gustu! 😊