Kolorowa gramatyka
Jeśli śledzicie mojego bloga, to wiecie, że jestem ogromną fanką nauki przez zabawę. Pokażę Wam dziś w jaki sposób przemycałam gramatykę na zajęciach z moimi drugo- i trzecioklasistami.
Karty są jednak na tyle uniwersalne, że z powodzeniem wykorzystacie je również z nieco starszymi Uczniami. 🙂
Gramatyka w klasach młodszych może być łatwa i przyjemna, jeśli uczynimy ją kolorową. Z moimi Uczniami najpierw czytaliśmy pytania, później odpowiedzi. Dzieci od razu zwróciły uwagę na kolorowy zapis struktur gramatycznych.
Następnie, pokazałam im karty z zasłoniętymi wyrazami. Ich zadaniem było odpowiedzieć na pytanie: \’What\’s missing?\’ Karty te wklejali również do swoich zeszytów.
Hitem na zajęciach okazała się gra w KALAMBURY.
Zabawę zaczyna nauczyciel. Losuje jedną kartę i pokazuje lub rysuje hasło. Zadaniem dzieci jest odgadnąć hasło, mówiąc pełne zdanie (nie mogą pominąć \’kolorowych elementów\’). Osoba, która zgadnie jako pierwsza zdobywa punkt (jeśli pracujecie z dużymi grupami, to podzielcie Uczniów na drużyny). Następnie, to ona losuje kartę i pokazuje kolejną zagadkę.
Grę wygrywa gracz/drużyna z największą liczbą punktów.
Karty możecie również wykorzystać do gry w MEMORY.
Wymieszane karteczki należy ułożyć obrazkami skierowanymi w dół. Następnie losujemy dwie z nich i czytamy pełne zdania. Jeśli są takie same, zabieramy je, zdobywając punkt. Jeśli są różne, to musimy odłożyć je na miejsce, a ruch należy do przeciwnika. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej par.
W zestawie znajdziecie także tło do kart oraz planszę, która idealnie sprawdzi się również na zajęciach online.
Mam nadzieję, że materiały przypadną Wam do gustu.
Trzymajcie się ciepło.
Ola
17 maja 2022 @ 21:34
Wspaniałe materiały, gratuluję i dziękuję!