Uniwersalne plansze

Przygotowanie zajęć on-line zajmuje mi o wiele więcej czasu niż przygotowanie zajęć stacjonarnych dlatego przygotowałam zestaw plansz uniwersalnych, które mają za zadanie ułatwić nasze lektorskie życie. 🙂

Plansze bez podpisów sprawdzą się w nauczaniu każdego języka obcego. Dzięki nim będziemy w stanie powtórzyć wszystkie konstrukcje gramatyczne i co najważniejsze – idealnie pasują na zajęcia on-line. 

Pomysły na wykorzystanie materiałów:

W zależności od stopnia zaawansowania uczniowie mogą:
-nazywać czynności, które widzą na planszy
-tworzyć proste zdania w czasie teraźniejszym/przeszłym/przyszłym na podstawie obrazków (np. Paul and Mark are playing football. My friends have just had lunch.)
-tworzyć historyjki (opisywanie codziennej rutyny, wydarzenia z przeszłości czy też plany na przyszłość)
Plansze sprawdzą się także w powtórce słownictwa związanego z wyglądem lub ubiorem. Jeden uczeń wybiera postać, opisuje ją, a zadaniem reszty jest zgadnąć o jaką osobę chodzi.
Możemy również zagrać w grę ‘Who’s who?’
Opis gry:
Uczeń wybiera jedną postać z planszy. Pozostali Uczniowie kolejno zadają pytania aby dowiedzieć się, która postać została wybrana. Przykładowe pytania: Has she got red hair? Is she reading a book?
Osoba, która zgadnie jako pierwsza zdobywa punkt. Grę wygrywa gracz z największą ilością punktów.

Do zestawu dokładam również czarno-białe plansze z czasownikami.